Weer een nieuwsbrief die de plank mis slaat

Vandaag weer een prachtige miskleunende nieuwsbrief ontvangen in mijn e-mailbox. De bedoeling is goed. Men wil mij informeren. Waar mee en waar over?

Op de eerste plaats mis ik in de onderwerp regel de teaser of de introductie van de nieuwsbrief.
De look and feel is al helemaal niet in de lijn van de berichtgever. Nergens een identificatie van welke club het komt. Een vaag plaatje en titel, dat moet het dan zijn.
Dan staat er een grijze brij aan tekst en word ik niet getrokken om het te gaan lezen. Er ontbreken pakkende koppen en plaatjes. Maak die tekst nu korter en krachtiger, met achter ieder stukje van maximaal drie regels een link naar een uitgebreidere tekst.

Vergeet niet de mogelijk om mij on-line af te melden.

Zorg dat de moeite en tijd die je in een nieuwsbrief stopt, de moeite waard is van het verzenden. Verplaats je eens in de ontvanger van je nieuwsbrief. Zou je dan lezen wat je hebt gestuurd?

Maak verbinding met je lezer en informeer.

Door Jos de Geest
         net even anders in promotie – communicatie – event organisatie/management
         e-mail     info@josdegeest.nl
         Telefoon 026 364 37 61
         Website  josdegeest.nl
                      angelaenjosdegeest.nl/jos-de-geest/
         LinkedIn linkedin.com/in/josdegeest/

Dit bericht is geplaatst in communicatie, evenementen met de tags , , , . Bookmark de permalink.