Persbericht en nieuwsbrief illusie

Gelijk maar de illusie de grond in boren, is wat ik het liefste doe. Het versturen van een persbericht en nieuwsbrief wordt door velen beschouwd als het ultieme middel om aandacht te vragen voor “het maakt niet uit”.

Het kan de basis zijn voor aandacht vragen. Laat ik ze even scheiden.

Even vooraf aan het aandacht vragen:

          Wat wilt u onder de aandacht brengen? 
          Wie wilt u bereiken?

Ga uw aandacht in een tijdspad plaatsen, zodat het geen losse flodders worden die naar buiten geslingerd worden.
Waarom een tijdspad? Gewoon om het te laten inpassen bij de andere communicatieve activiteiten. Samen sterk voor een goed resultaat. Misschien wilt u tot een hoogtepunt komen of juist niet en voor een periode regelmatig aandacht hebben.
Overwegingen die goed gewogen moeten worden.

Er zijn genoeg zelf bekroonde deskundigen die beschrijven hoe u moet schrijven en bij welke service desk u moet zijn. Dus daar ga ik niet op in. Eerst even de basis dan het verhaal voordat u tot actie over gaat.

Uw persbericht moet beantwoorden aan de eerder genoemde aandachtspunten. Daarbij mag het geen kletsverhaal of boek worden. Kom tot de essentie van de boodschap en onderbouw dat.

Eigenlijk kan ik voor u weinig nieuws verzinnen. Wanneer u nog geen nieuwsbrief naar uw relaties heeft gestuurd, dan wordt het schrikken als ze het eerste aandacht vragende verhaal ontvangen. Dus probeer binnen te komen. Eventueel het geheugen op te frissen.

Belangrijk is dat de ontvanger van uw nieuwsbrief zich kan afmelden. Verstandig is om te werken met een online service verlener.

Ga met uw nieuwsbrief op dezelfde wijze om als met uw persbericht. Het zijn uw representatieve aandachtvragers.

door Jos de Geest
net even anders in promotie – communicatie – event organisatie/management

E-mail     info@josdegeest.nl
Telefoon  026 364 37 61
Website   josdegeest.nl
              angelaenjosdegeest.nl/jos-de-geest/
LinkedIn  linkedin.com/in/josdegeest/

Dit bericht is geplaatst in communicatie met de tags , . Bookmark de permalink.