Wij ontzorgen onze opdrachtgevers!?!?!?!

Mooie woorden en dan nog de daad er aan toevoegen, dat is pas de realiteit. De inzet om te  is er wel. Zolang de mogelijke opdrachtgever bij de salesmanager maar niet afwijkt van de standaard aanbieding en geen wensen heeft die onder het kopje extra vallen.

De salesmanager noteert alles netjes en maakt een mooie offerte. De opdracht is binnen en dan hup over de schutting en daar komt het motto ontzorgen van de opdrachtgever. Helaas gaat het in negen van de tien opdrachten mis en wordt ontzorgen een zorg voor de opdrachtgever. Deze heeft afgeweken van een van de aangeboden mogelijkheden en naast de extra’s zijn er nog wat meer verzoeken. Alles ingewilligd door de salesmanager en nu moet het uitgevoerd gaan worden en wel zo dat de opdrachtgever ontzorgt wordt en blijft.

Flexibiliteit, ervaring en communicatie zijn toch wel de vaardigheden die mank gaan bij het zogenaamde ontzorgen. De salesmanager raakt er ook bij betrokken, want het is zijn relatie die met de ontzorgings problemen zit. De angst om de opdrachtgever te verliezen komt ook nog om de hoek kijken en men gaat zich in de onkunde wringen om de gedane beloftes aan de opdrachtgever te voldoen. Onkunde ten top en veeg alle knulligheid maar bij elkaar.

De opdrachtgever is ontzorgd en gaat met een nadenkend of misschien wel slecht gevoel op weg naar wat zijn event moet worden.

Een passend spreekwoord is misschien wel “Schoenmaker blijf bij je leest”. Opdrachtgever en opdrachtnemer laat je kundig begeleiden om problemen te voorkomen. Kies voor event begeleiding.

Door…
Jos de Geest, ervaren in…
Event begeleiding en organisatie | Organiseren | PR | Communicatie | 
E-mail      info@josdegeest.nl
Telefoon  026 364 37 61

Dit bericht is geplaatst in evenementen. Bookmark de permalink.