Last minute gevecht voor een evenement

Helaas moet ik weer constateren dat promotie/communicatie voor een evenement, vakwerk is.
Triest om mee te maken dat zonder vakkundig beleid en tijdspad een evenement niet de gewenste aandacht krijgt en daardoor het risico loopt op minder bezoekers.

Op het laatste moment wordt de portemonnee getrokken om aandacht te vragen via vaak dure middelen. De kosten stijgen en die maken het resultaat echt niet beter.

Paniek voetbal noemen we dat.

Er werd ingezet op een bekend paard als social media. Terwijl er niet naar de basis van het evenement gekeken werd. Ruim voordat de voorbereidingen van het evenement beginnen, moet je onderzocht hebben wat de waarde van je evenement is voor het publiek. Niet denken van “wat was, komt wel weer’. Dat kan niet. De maatschappij verandert en er komen steeds weer nieuwe trends en aandachtspunten. Pas je beleid ten aanzien van het evenement aan en zet voor de  communicatie een goed tijdspad neer.

Alle goede inzet ten spijt, neem nu je verlies en val daar niet je omgeving mee lastig. Spoor hen aan vanuit de positieve gedachte met betrekking tot je evenement. Ga niet zeuren, maar denk positief. Daar valt nog meer uit te halen dan een ramp scenario, wat de kosten alleen maar opdrijft.

Misschien was het wat geweest om er een beetje ervaring bij te halen, naast het enthousiasme.

Voor meer informatie over evenementbegeleiding kun je mij altijd bellen 026 364 37 61
Jos de Geest
    evenementenmanagement | horeca | communicatie
   presentatie | gastheer

IJssellaan 17/1, 6826 DE Arnhem
Telefoon       026 364 37 61
E-mail           info@josdegeest.nl
Website        www.josdegeest.nl

Dit bericht is geplaatst in evenementen, PR-Promotie. Bookmark de permalink.